Marowijnestraat 11, 1058VS Amsterdam directie@stichtingbossanova.nl +31(6)41585533

Missie

• Zich inzetten voor nieuwe vormen van theaterkunst en muziek door het hele land;
  • bruggen slaan tussen culturen;
  • meer diversiteit op de Nederlandse podia bewerkstelligen;
  • een bijdrage leveren aan de Nederlandse taal;
  • een voorbeeld zijn voor creatief ondernemerschap;
  • en een community zijn voor mensen die zich zielsverwant voelen met de Bossanova’ way of life. Dát is de missie van Stichting Bossa Nova voor de komende jaren.

“Bossanova” is de naam van een muzikale stroming afkomstig uit Brazilië, ontstaan in de jaren ’50, maar betekent ook in alledaagse taal “iets nieuws”.

Stichting Bossa Nova is opgericht in 2017, geïnspireerd door het werk van Braziliaans-Nederlandse theatermaker Marcella Wisbrun. Sinds 2010 maakt Wisbrun theaterprogramma’s waarin ze Nederland én Brazilië samen ten tonele brengt: haar handelsmerk is dan ook het afzetten van de Braziliaanse passie en spiritualiteit tegen de Nederlandse nuchterheid.

Deze innoverende en diverse vorm van podiumkunsten wil de stichting tillen naar een breder en groter publiek en bereik. De stichting heeft als missie een frisse wind te willen zijn in de huidige cultuursector in Nederland – met optimisme van een ongekende grootte – hoop en iets nieuws.

Willem Nijholt, beschermheer van Stichting Bossa Nova, heeft vrijwel alle vormen van acteren verkend, waardoor hij moeilijk in één hokje te plaatsen is. Zo veelzijdig als Nijholt is, wil Stichting Bossa Nova ook zijn.

Het comité van aanbeveling van Stichting Bossa Nova bestaat uit:

• Jan Boerstoel (gelauwerde Nederlandse (lied)tekstschrijver;
  • Evert de Vries (oprichter van het Amsterdams Kleinkunstfestival);